För att se våra uppgifter krävs ett medlemsskap (se våra exempel nedanför). Registrera dig redan nu för att ta del av Terminsplaneringen, Uppgiftsbanken samt Övrigt stöd:
Om du redan är medlem kan du logga in för att få direkt tillgång till våra tjänster.
Nedanstående sex uppgifter är utvalda exempel som är tillgängliga för alla:
Se dem direkt genom att klicka på respektive titel, eller testa att söka och bläddra efter dem nedanför.
Eleven kan tillverka en ask i någon valfri storlek efter arbetsbeskrivning.
Inga speciella förutom att ha material tillgängligt.
Du får tänka ut en egen form. Tillverka sedan den formen av en bit trä.
Man blöter sedan lädret och böjer runt formen. Låt torka tills nästa lektion.
Följ idébladets arbetsgång!
Inte mycket mer än att ha materialet tillgängligt och en grunduppsättning av läder- och skinnverktyg.
Se vidare på idébladet.
Kunskapskrav | |||
---|---|---|---|
Förmåga | Betyg E | Betyg C | Betyg A |
Formge och.. | I slöjdarbetet kan eleven använda handverktyg, redskap och maskiner på ett säkert och i huvudsak fungerande sätt. |
I slöjdarbetet kan eleven använda handverktyg, redskap och maskiner på ett säkert och ändamålsenligt sätt. |
I slöjdarbetet kan eleven använda handverktyg, redskap och maskiner på ett säkert och ändamålsenligt sätt med precision. |
Analysera och.. | Eleven kan ge enkla omdömen om arbetsprocessen med viss användning av slöjdspecifika begrepp och visar då på enkla samband mellan form, funktion och kvalitet. |
Eleven kan ge utvecklade omdömen om arbetsprocessen med relativt god användning av slöjdspecifika begrepp och visar då på enkla samband mellan form, funktion och kvalitet. |
Eleven kan ge välutvecklade omdömen om arbetsprocessen med god användning av slöjdspecifika begrepp och visar då på enkla samband mellan form, funktion och kvalitet. |