För att se våra uppgifter krävs ett medlemsskap (se våra exempel nedanför). Registrera dig redan nu för att ta del av Terminsplaneringen, Uppgiftsbanken samt Övrigt stöd:
Om du redan är medlem kan du logga in för att få direkt tillgång till våra tjänster.
Nedanstående sex uppgifter är utvalda exempel som är tillgängliga för alla:
Se dem direkt genom att klicka på respektive titel, eller testa att söka och bläddra efter dem nedanför.
Eleverna väljer en av de olika moodborden att bli inspirerade av. (se tillhörande dokument)
De skall formge en väska som har en tydlig inspiration från den valda moodboarden. Rita upp och färglägg, förklara vilka material, tekniker och detaljer du vill använda. Eleven berättar sedan i en text vilken moodboard han/hon valt och vad kopplingen är mellan moodboarden och sin väska. Beskriv tydligt och utvecklat.
Ni skall ha haft genomgång om moodboards. Pratat om på vilka olika sätt- och var man kan hitta inspiration ifrån.
Det är en fördel om eleverna fått lärdom om olika stilar och hur modet sett ut under olika årtionden.
Du kommer lära dig:
Du kommer att bedömas i:
Uppgift:
Förmågor att utveckla:
Centralt innehåll:
Denna uppgift ska fungera som en bedömningsuppgift där ni bedömer förmågan att Tolka slöjdföremåls estetiska och kulturella uttryck.
Betygskriterier | |||
---|---|---|---|
Förmåga | Betyg E | Betyg C | Betyg A |
Välja och.. | Eleven utvecklar i viss utsträckning idéer med utgångspunkt i inspirationskällor. |
Eleven utvecklar i relativt stor utsträckning idéer med utgångspunkt i inspirationskällor. |
Eleven utvecklar i stor utsträckning idéer med utgångspunkt i inspirationskällor. |