För att se våra uppgifter krävs ett medlemsskap (se våra exempel nedanför). Registrera dig redan nu för att ta del av Terminsplaneringen, Uppgiftsbanken samt Övrigt stöd:
Om du redan är medlem kan du logga in för att få direkt tillgång till våra tjänster.

Nedanstående sex uppgifter är utvalda exempel som är tillgängliga för alla:
Se dem direkt genom att klicka på respektive titel, eller testa att söka och bläddra efter dem nedanför.
Genom att borra och bocka i en styvare plåt som fästs i ett träunderlag tillverkas ett pennställ.
I materialväg behövs inte mycket mer förberedelser än styv plåt. Resten finns oftast i salen. 
Var noga med att spänna fast plåten vid borrning.
Du får lära dig:
Du kommer att bedömas i:
I en tjockare plåt ska du borra och bocka dig fram till ett pennställ!
Använd idébladet som stöd i processen.
Förmågor att utveckla:
 
  Centralt innehåll i årskurs 4 - 6:
Här behövs inte så mycket undervisningsstöd. Eleven får framför allt pröva på att borra och bocka i plåt.
Följ idébladet för ytterligare stöd om hur arbetsprocessen kan planeras.
| Betygskriterier | |||
|---|---|---|---|
| Förmåga | Betyg E | Betyg C | Betyg A | 
| Formge och.. | I slöjdarbetet använder eleven verktyg på ett säkert och i huvudsak fungerande sätt | I slöjdarbetet använder eleven verktyg på ett säkert och ändamålsenligt sätt. | I slöjdarbetet använder eleven verktyg på ett säkert och ändamålsenligt och effektivt sätt. | 
| Reflektera över.. | Eleven beskriver på ett enkelt sätt arbetsprocessen och hur den har påverkat slöjdföremålets kvalitet. | Eleven beskriver på ett utvecklat sätt arbetsprocessen och hur den har påverkat slöjdföremålets kvalitet. | Eleven beskriver på ett välutvecklat sätt arbetsprocessen och hur den har påverkat slöjdföremålets kvalitet. |